Το μέλλον του αυτοκινήτου είναι ηλεκτρικό. Το 2015, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων άγγιξαν τα 1,9 εκατομμύρια. Έως το 2025, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται ότι θα φτάσουν τα 30 εκατομμύρια. Η αλματώδης αυτή αύξηση προϋποθέτει την παραγωγή και την διάθεση ηλεκτρικής ενέργειας για την φόρτιση αυτών των οχημάτων. Η έλευση της ηλεκτροκίνησης δίνει ώθηση σε τομείς όπως οι μπαταρίες αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας και οι πρώτες ύλες συνδεδεμένες με την διαδικασία παραγωγής τους, όπως λίθιο, νικέλιο, γραφίτες, αλουμίνιο, νικέλιο κοβάλτιο και μαγγάνιο. Χώρες παραγωγής είναι το Κονγκό, Δυτικές Ακτές Νοτίου Αμερικής, Χιλή και Αυστραλία.
Ας δούμε όμως για λίγο, πόση ενέργεια θα χρειαστεί για την φόρτιση όλων αυτών των οχημάτων και πως θα την αντιμετωπίσουμε. Με δεδομένο το γεγονός ότι οι ανάγκες για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας βαίνει μειούμενη τα τελευταία χρόνια λόγω των προγραμμάτων ενεργειακής αναβάθμισης των κατοικιών και επιχειρήσεων, η έλευση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα δημιουργήσει την ανάγκη εκσυγχρονισμού της παραγωγής, διανομής και αποθήκευσης ενέργειας για λόγους σταθεροποίησης του δικτύου.
Αν υποθέσουμε ότι μια μπαταρία χωρητικότητας 24 KWh δίνει μια αυτονομία 112 χλμ, έχουμε 4,7 χλμ ανά KWh, ή 20 KWh ανά 100 χλμ. Με κόστος ανά κιλοβατώρα 0,18 €, το κόστος ανέρχεται στα 3.6 €/100 χλμ. Συγκρίνοντας με ένα βενζινοκίνητο όχημα κατανάλωσης 5 λίτρα ανά 100 χλμ και κόστος καυσίμου 1,5 €/λίτρο, η ετήσια σχέση κόστους βενζίνης και ηλεκτρικού, είναι 1.125 vs 540 €.
Επίσης, αν διανύουμε ετησίως 15.000 χλμ η ενέργεια που απαιτείται σε ετήσια βάση είναι 3.000 KWh ή περίπου 8 KWh την ημέρα. Η ηλεκτροκίνηση θα δώσει ώθηση και στις μεταφορές, καθώς θα μειωθεί δραματικά το κόστος μεταφοράς πέρα από την προστασία του περιβάλλοντος.